Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.09.2011 15:37 - В какво всъщност вярват християните?
Автор: lubomir33 Категория: История   
Прочетен: 11742 Коментари: 18 Гласове:
8

Последна промяна: 19.05.2014 10:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
" Забележителен е и тоя факт, че колкото други лица от нашето черно духовенство са заслужили на народа, всичките са били отстъпници и донякъде безбожници даже. Такива са: Бозвелията, Левски и пр."

Захари Стоянов
"Записки по българските въстания"

Разговаряйки с мои приятели определящи се като християни / някои от тях доста ревностни /, с изненада установявам, че огромната част от тях не знаят в какво всъщност вярват.
Не става въпрос дори дали са прочели Библията / никой от тях не го е направил /, но ми се струва, че те не разбират въобще същността на тази религия. В общи линии заявяват, че такава ни е традицията и това е напълно достатъчно да се определят като православни християни.

Голямата част от тях смятат, че Исус е истинският Бог и вярват само в него, без да имат никакво понятие, че всъщност Бог не е и не може да бъде човек.

Според общоприетата представа в юдаизма, исляма, християнството и други религии, Бог това е една невидима сила, която е създала Вселената, хората и всичко около нас. Размерите на планетата Земя спрямо Вселената са нищожни. В досега познатия ни Космос / а човечеството не го е опознало кой знае колко добре – стигнали сме само до най-близкият ни спътник Луната и сме престояли там съвсем за кратко / е установено, че съществуват милиарди галактики, а всяка една от тях се състои от милиарди звезди и планети.

Е, тогава как е възможно тази сила създала всичко това да се оприличава с човек, да има син / все пак се твърди че Исус е син божи / и накрая дори да го изостави, защото според биографите му, последните думи на Исус преди да умре на кръста били - "Господи, Господи, защо ме изостави!"

Това ако не е богохулство, аз не знам какво е.

Всъщност този спор за фундаменталната природа на Исус се е водил в продължение на векове сред теолозите и чак през 325г. след Христа, на Първият Никейски събор, се приема догмата, че Бог и неговият син Исус, имат една и съща божествена природа.

Арианството
, течение създадено от
Арий ( 256-336г.) , което отрича тази догма, е обявено за ерес и създателят му умира в страшни мъки ( съвсем не по християнски е одран с мидени черупки).

Трябва да отбележим, че повечето германски племена, приемат именно арианството, а не католицизма и чак към VI век, преминават в лоното на правоверното християнство, както се е наричало тогава. Арийци, какво да ги правиш:)

Същият е случая с така наречените "светци", които са почитани наравно със Създателя, въпреки, че във Библията ясно пише – "Не си прави кумири и не им се кланяй!".

За да бъдат признати като такива,те трябва да са извършили някакви "чудеса". Набелязва се даден човечец за "светец" и след това се търсят "свидетелства" за чудесата, които е извършил.
Такива приказки може и да минат в някоя детска градина, но за един нормален възрастен човек това са очевидни глупости, които само могат да го отблъснат от вярата.


Да оставим настрана чудодейните свойства, които се приписват на техните икони - едната лекувала безплодие, другата запек, третата заушка и т.н., това по същество си е един вид идолопоклоничество.
А и мощите им също били чудодейни.
Водата, която тече в повечето манастири също лекува повечето от известните ни болести.

"Опрощаването на греховете" също е една доста странна практика. Човек, който дори да е извършил някакво тежко престъпление е достатъчно да се покае или да си плати и всичко се оправя- няма проблеми.

"Когато положим вярата си в Исус Христос за спасение, всичките ни грехове са простени. Това включва миналите, настоящите и бъдещите грехове, големи или малки. Вярващите не е нужно да продължават да молят за опрощаване или да се покайват, за да им се простят греховете. Исус умря, за да плати наказанието за всичките ни грехове, и когато те са простени, това означава, че всичките са простени (Колосяни 1:14; Деяния 10:43)" -
www.gotquestions.org/Bulgarian/Bulgarian-asking-forgiveness.html

Ето защо болшинството от хората определящи се като християни всъщност изпадат в едно вътрешно противоречие със себе си, защото един нормален човек едва ли наистина вярва в чудеса, едва ли би се обърнал на другата страна ако му ударят шамар, едва ли счита, че хората от най-долната част от обществото са всъщност богоизбраните и че недостатъците на слабите са всъщност добродетели.

Къде отиват тогава силните, смелите, амбициозните и богатите?

И че с едно покаяние ти се "изтриват" всички минали, настоящи и бъдещи грехове. А се оказва, че всъщност може и да не се разкайваш. Исус Христос е изкупил вече всичките ти грехове, достатъчно е само ти да вярваш в него.

На практика християнството е вяра на примирението и поражението.
Тя приканва вярващите да се примиряват със съществуващите условия, колкото и тежки и унизителни да са те.


Ясно е, че по-голямата част от хората не могат да възприемат напълно подобни глупости, защото те противоречат на човешката природа, но от друга страна това е съществена част от религията, в която вярват и те не смеят да ги отхвърлят.

Според мен човек трябва да вярва в Бог и да спазва моралните норми, но подобни детински представи могат единствено да отблъснат хората от вярата.

Един друг мит, който се разпространява е, че тази религия е създадена против евреите и че Исус не бил евреин.

Всъщност е точно обратното. Самият Исус претендира, или неговите биографи твърдят по-късно, че произхожда от старото Давидово коляно и че е дошъл на Земята не да руши, а по скоро да вдъхне нов живот на старата еврейска вяра. Претенцията му че той е Месията доказва точно това, защото според Старият завет Месията трябва да бъде евреин / потомък на цар Давид /, чиято мисия е да възвърне блясъка на еврейското царство и да ги направи господари на света. И тази насока отговаря на твърдението му, че е дошъл да помогне „ на загубените овце от Израилевия дом”.

Всички апостоли и последователи на Исус до започване дейността на апостол Павел / Савел / са изключително евреи.

Ако проследим внимателно Исусовите действия, ще видим,че по време на цялото си служение, той обикновено проповядва из юдейските синагоги. Да си припомним само, че първите евреи християни са настоявали покръстените езичници / неевреи / да бъдат обрязвани и да спазват Мойсеевия закон, за да бъдат приети от църквата като пълноценни християни.

Всъщност може да се каже, че именно апостол Павел е разпространил християнството по света / първо в Рим / и на практика го превръща в световна религия.

Преди него християните са една малка секта без особено влияние, ограничена в тогавашна Юдея. Според някои историци сред които е и известният английски историк Едуард Гибън / „Залез и упадък на Римската империя” / именно християнството е една от основните причини за упадъка и краха на Римската империя.

Самият Павел / с истинско име Савел, наричан "Апостол на езичниците", затова че разпространява християнството сред неевреи / е евреин от Тарс, който според Библията от най-ревностният гонител на християнската секта / назначен за такъв от Синедриона / , по силата на някакво чудо се превръща в най-яростният разпространител на тази религия.

Ако оставим на страна чудесата, на мен ми се струва по-правдоподобна версията ,че той вижда именно в християнството едно мощно пропагандно оръжие за унищожение на Римската империя.

Още повече че по това време Рим или по-точно император Нерон вече е сринал до основи Йерусалим и Соломоновият храм. Историците от онова време не оставят съмнение върху намеренията на Рим. Те съобщават, че Нерон изпраща Веспасиян и неговия син Титус с точни и определени заповеди да унищожат Юдея и християнството..

Римляните считат, че християнствотото не е нищо друго освен едно съпротивляващо се еврейство.
Неслучайно на кръста на който е разпнат пише -  "Цар на евреите".
 
Павел достига до мисълта, че именно тази религия призоваваща за отказ от насилие и любов към неприятеля може да подкопае бойният дух на римските легиони и на практика точно така и става. Това е и единственият шанс на евреите да се спасят от унищожение и да се справят по някакъв начин с могъщият тогава Рим. Затова той разпространява това учение в лагера на врага – в самото сърце на империята.

Как се отразява впоследствие християнството на обществата, които го приемат като официална религия.

През Средновековието когато в европейските държави християнството е господстваща религия, те на практика се връщат векове назад в развитието си по отношение на медицината, математиката, астрономията и другите науки.

Достатъчно е да споменем, че векове наред господстващата догма на Църквата е била, че Земята е плоска и всеки, който е изказвал различно от това мнение е отивал директно на кладата.

И това става при положение, че още древните гърци са знаели, че Земята е кръгла, а по това време арабските астрономи са могли да изчисляват географският градус с голяма точност и да създават сложни механизми.

www.youtube.com/watch

image

Когато в градовете на Андалусия / частта от Иберийският полуостров под арабско владичество / са имали канализация и улично осветление, в католическа Испания не са и могли да мечтаят за подобни "екстри" и те се появяват там векове по-късно.

За хигиената в Средновековна Европа направо ще цитирам една интересна статия, показваща достатъчно красноречиво за какво става дума.

Християнство и хигиена

Всъщност истината е съвсем друга и много по-малко благоуханна. Това се отнася не само за мрачното Средновековие, а и за успешните епохи на Възраждането и Ренесанса. С прискърбие трябва да Ви съобщим, че за повечето отрицателни страни на едновремешна Европа е отговорна християнската църква. И на първо място – католическата. Античният свят въведе хигиенните процедури като едно от най-големите удоволствия. Само в Рим е имало над хиляда бани. А може би първото нещо, което сътворяват християнските водачи, е било да ги закрият. Към къпането тогавашните люде са се отнасяли подозрително.

Разсъбличането е грях, а и може да се настине. Горещата вана е била немислима. Дървата са се ползвали главно от Светата Инквизиция. Кралицата на Испания Изабела Кастилска си признавала, че през живота си се е къпала два пъти – при раждането си и в деня на сватбата си.

Папа Климент V умира от дизентерия, а папа Климент VII свършва земния си път вследствие краста. Приближени до двора на Людвиг XIV споделяли, че величеството смърди като див звяр.

И ако през XV-XVIв. богатите граждани са се мили дори и веднъж на половин година, през XVII-XVIIIв. те въобще се отказали от това занимание. Вани се вземали само с лечебна цел.
В тези смутни времена грижата за тялото се е смятала за грях. Християнските проповедници призовавали хората никога да не се мият, защото само така можели да достигнат до духовно пречистване. Къпането е било непопулярно и защото по този начин се измивала и светената вода, до която си се докоснал при кръщенето.
Мръсотията се приемала като особен знак на святост, а въшките били наричани божии перли. В това отношение монахините и монасите са давали добър пример как се служи на Господ.

Парфюмът, важно европейско изобретение, се е появил на бял свят именно като реакция на липсата на хигиенни навици. Първоначалната задача на знаменитата френска парфюмерия била да маскира страшната смрад, която се разнасяла от немитите с години тела.

С тоалетните положението било още по-тежко. Ролята на канализацията изпълнявали канавките на улиците, където течали зловонни ручеи. Забравили за античните блага на цивилизацията, хората се справяли с естествените си нужди където им падне – на парадната стълба на двореца или замъка например. Френският кралски двор периодично се местел от замък в замък, защото в стария просто не можело да се диша.

След като Людвиг IX бил залят със съдържанието на нощно гърне, изсипано през прозорец, на жителите на Париж било разрешено да продължат с тази практика само, ако предварително извикат три пъти: „Пази се!“ Около XVII в. за защита на пешеходците от фекалии били измислени широкополите шапки.

В Лувъра, дворецът на френските крале, нямало нито една тоалетна.

Тази роля изпълнявали стълбите, дворът, балконите. Придворните дами във Версайския дворец по средата на разговора ставали и се справяли с естествените си нужди в ъгъла на стаята. За това те имали разрешение от самия крал. Естествено, много по-лесно е било да се направят тоалетни в двора или в краен случай да се притича до близкия парк. Но това никому не минавало през ума. Една от причините била и непрекъснатото разстройство, което мъчело хората и което било предизвикано от качеството на средновековното меню.

Старите градове на Европа нямали канализация, но имали крепостни стени и отбранителни ровове, запълнени с вода. Именно те изпълнявали и ролята на канализация, поемайки всичката мръсотия на града. Във Франция купищата фекалии зад градските стени се разраснали до такава височина, че се наложило да се надстрояват.

Ето как според европейските археолози изглеждал истинският френски рицар на границата между XIV и XV в.: средният ръст на този средновековен разбивач на женски сърца рядко надвишавал 1,60 м. Небръснатото и немито лице на този „красавец“ било обезобразено от едра шарка (в онези времена от нея боледували практически всички). Под рицарският шлем в сплъстената мръсна коса, както и във всички гънки на аристократа се криели огромно количество бълхи и въшки. Някои историци били озадачени защо понякога лагерите на християнските воини били откривани много лесно от врага. Причината, естествено, е в миризмата, която се носела от тях.

Смята се, че мебелите от дървесни видове с червен цвят са били много популярни, защото на тях дървениците по-малко се виждали. Да ги храниш, както и въшките, със собственото си тяло, било смятано за християнски подвиг.
Средновековните въшки дори участвали активно в политиката. В един шведски град те били главният критерий при избор на кмет. Претенденти можели да бъдат само мъже с дължи бради. Изборите портичали по следния начин: кандидатите за кмет сядали около маса и поставяли на нея брадите си. След това специално назначен човек изтръсквал от тях въшките. Кмет ставал този, от чиято брада са изпълзели най-много насекоми.
Това са само част от хигиенните навици на стара Европа."

Край на цитата.

Не е случаен и факта, че чумата, болест дължаща се основно на липсата на хигиена, поразява най-вече средновековна Европа, причинявайки смъртта на около половината от населението и в продължение на няколко години.

"Християнството - религия предназначена за роби"






Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vladoangelov - ...
13.09.2011 16:27
Съгласен съм с теб. Напълно си прав за глупостта, нелогичността и парадоксите на християнската вяра, както и за пагубното й влияние в развитието на обществата.

Въпросът е- ако не това, какво? Тангризъм? Тук вече не бих се съгласил.

П.С: Последните думи на Исус, преди да умре, са "Свърши се".
цитирай
2. allvin - ,,Великата Борба" - Елена Вайт(Елън Уайт)
13.09.2011 23:45
В тази книга на Елена Вайт се казва още в първите страници,че макар да изглеждало,че езичеството е изчезнало след признаването на християнската религия в повечето страни в Европа,то всъщност е било победителят. Католиците са били християни само по име,а всъщност са си останали езичници,като лидерите им са били под ръководството на силите на злото. И аз лично не бих се оставил да ме бият и по двете бузи. Това всъщност означава да си толерантен,но има една грница,която ако бъде премината,съответният човек отсреща ще си понесе последствията. А когато православието се отделя от католическата църква,то носи в себе си същият вирус на злото,който порази и католиците. Въобще мнозина християни си нямат и понятие колко хитри,жестоки и опасни са силите на злото,защото са християни само по име.

Ето какво е казал геният Иван Вазов за Библията и християните:Българският писател Иван Вазов е казал следните думи: "Аз не зная под небето да има книга по-мъдра и така всеобща каквато е Библията ... там, където Библията се знае и се чете, злините са случайни, а доброжелателствата са трайни спътници в живота. Учудвам се, казва Вазов, че тази Свята книга много слабо се знае у нас не само от миряните, но и от духовниците".

Кратко,точно и ясно!!!
цитирай
3. allvin - Мнения на велики хора за Библията
14.09.2011 00:25
Исак Нютон /физик и философ/ - Написал е и тълкуване на две книги от Библията - Данаил и Откровение: "Ние имаме Мойсей, пророците и апостолите, дори словото на самия Исус. Ако не се съгласяваме с тях, ние заслужаваме по-малко извинение, отколкото юдеите.”
Влез Паскал: “Без Исус Христос човек би тънел в пороци и нещастия. Не бива да се питаме дали сме призвани да излезем от света, а напротив - дали сме призвани да останем в него, като не чакаме да ни кажат дали трябва да излезем от една запалена или чумава къща.”
Наполеон Бонапарт: “На моята маса лежи тази книга - Книгата на Книгите. Аз не се уморявам да я чета, и то всеки ден, със същото удоволствие. Човек никъде не може да намери тази последователност на хубави мисли, нравствени принципи, които предизвикват у нас чувство, подобно на онова, което събужда блясъка на звездите през лятната нощ. Тази книга завладява духа ни и пленява сърцето ни. Бог завладява душата и направлява мислите и волята.”
Проф. Фелис: “Библията е наистина една необикновена книга! Мразена и преследвана като никоя друга книга, и все пак неуязвима, презирана и уважавана, подигравана и високо почитана, осъждана на смърт и все пак жива! 3аключена в себе си, непроменена и непроменима, Библията устоява през столетия без да се интересува от човешки похвали и укори, не се нагажда за напредък, не си взема ни една думичка назад, а остава величествена, проста и Божествено мощна, пред Нея всички човеци са равни и чувстват своята немощ. Няма друга книга тъй много преследвана, но и тъй много търсена. Тя е най-старата, но и най-новата книга. Докато другите книги остаряват, изчезват или поне претърпяват корекции, Библията остава все една и съща. Чудна книга! Достъпна за простите, неразбрана от учените!”
цитирай
4. syrmaepon - Има една приказка,
14.09.2011 08:40
че пророците се раждат там където има нужда - тоест Исус е проповядвал сред евреите неслучайно..Що се отнася до днешното православие,то май има много малко общо с ранното християнство.
Съгласна съм,че новото стъпало от своето развитие до което е достигнал днес човекът изисква нови духовни повели.
цитирай
5. анонимен - аТази Елена Вайт не е ли същата, к...
14.09.2011 12:29
аТази Елена Вайт не е ли същата,която видяла във видение,че на Юпитер живеят 3метрови безсмъртни хора в безгрешен свят?
цитирай
6. allvin - до анонимния-5
14.09.2011 14:03
Засега нямам абсолютно никаква информация по този въпрост за Юпитер и следователно не мога да кажа нищо по въпроса - дали това е спекулация с цел гонене на евтина сензация и печалба от някой мошенник на ,,гърба" на Елена Вайт, или е истина. Иначе си спомням,че я бяха завели на една планета със разумни същества и тя даже е говорила с тях,но в момента не мога да си спомня точния източник и да го цитирам.
цитирай
7. анонимен - Ето тука;http://www. ellenwhi...
14.09.2011 15:37
Ето тука;http://www.ellenwhiteexposed.com/bulgaria/Test%20of%20a%20Prophet/egw1.htm
цитирай
8. atil - Е как не се намери един да напише пет ...
14.09.2011 22:17
Е как не се намери един да напише пет приказки по повод на тази нескопосана фарисейщина...?То не бяха тракедонисти,националисти, патриоти, антитурци и антикомунисти,баш демократи о прочее а че тука се бъзикат с уж българския им Господ няма значение...Ама те сигур вярват в Дионис , други пък в извънземните, трети в международната общност и т.н. То като я няма Партията да вярват в нея в кого да вярват гражданите Му...?
Виж ти в какво вярвали християните аз пък до днес тъй и да не разбера...?!
Едно време фарисеите били май доста по-начетени... Щото ако те подхване някой богослов за 5 мин.ще стане много смешно. Христос не е просто човек както пее Кирил Маричков а Богочовек, щото се е случило Въплащение! Ей туй невидимото дето било Господ(или част от тази енергия се е въплатила в човека и станал Богочовек). Оттам и специалните му способности. Щото то пророците може да си пророкуват, учителите да си учат ама да се равняват с Христос никой не би и помислил!!!Вие ги равните, без да сте ги питали.
Последните думи на Христос на кръста преди да умре и да промени цялата аура на планетата са били"Татко,Татко на кого ме оставяш?!"Евреите които били свидетели на това ги тълкуват по един начин, но в Евангилието пише за какво става въпрос. На християните Го е оставил! Щото знае какво прави.
Тълкуването за християните и вярата им в това писание горе, няма нищо общо с действителността! Учението за непротивене на злото не е християнско - то е ерес! Християните вярваме в Любовта( която далеч не е секс), шаманите знаят за какво става въпрос,точно това е енергията ,която свързва и държи света и материята.Щото някои хора само от материя разбират за друго по добре да не споменавам...После Христос ни е дал Нов Завет, сключил е Нов завет с нас!Вие правите ли разлика между Новия и Стария завет?Аз пък мисля, че повечето хора вообще не познават християнството, но християните го познават и много добре ЗНАЯТ в какво вярват.Нищо във Вселената не е по-силно от Християнството! Бъдещето е негово!!!
цитирай
9. анонимен - Четете Библията
15.09.2011 11:42
Никога Исус не е проповядвял да не се къпят хората и да не ходят чисти, напротив...!
А колкото до средновековните нечистотии: те идват от тези същите варвари (сатанисти), които нахлуват в Европа, въвеждат си своите порядки, по-късно доминират във властта и църквата, като извъртат християнското учение в полза на самите себе си (католицизмът) и така с лекота управляват слепците, на които нарочно не отварят очите!!! Така е създадена една тъмна средновековна илюзия, но това не е Християнство - това е злото (сатана)! Християнството е доброто и го пише в Библията!!!
цитирай
10. atil - Благодаря че пусна коментара!С...
15.09.2011 11:45
Благодаря че пусна коментара!Сигурно си някое младо момче-патриотче дето не ще заради християнството да го мачкат...? Не е това проблема, проблема не е в християнството а в злоупотребата с него! А сега религията е отделена от държавата и никой понятие се няма за нея!Въпреки това кой знае защо държавата пък не се отделя от религията и постоянно и се меси.После не бива да се мешат различните протестантски ереси с православието, пък и с католицизма. Най-малкото щото те се кръстят наляво а ние надясно! На пръв поглед нищо особенно, но на практика има фундаментално значение.Но всичко това е дълга тема, само поръзсъждавайте малко логично,и разумно(нали на това се крепи модерния съвременен човек...)- Защо ли нашите предци не са си сменили вярата заради по-лек живот и привилегии?Много от тях дори са предпочели да се разделят с живота си но не и с вярата! На какво ли се е дължала тази непрактичност и неразумност?!
цитирай
11. lubomir33 - Никога Исус не е проповядвял да не се ...
15.09.2011 12:52
анонимен написа:
Никога Исус не е проповядвял да не се къпят хората и да не ходят чисти, напротив...!
А колкото до средновековните нечистотии: те идват от тези същите варвари (сатанисти), които нахлуват в Европа, въвеждат си своите порядки, по-късно доминират във властта и църквата, като извъртат християнското учение в полза на самите себе си (католицизмът) и така с лекота управляват слепците, на които нарочно не отварят очите!!! Така е създадена една тъмна средновековна илюзия, но това не е Християнство - това е злото (сатана)! Християнството е доброто и го пише в Библията!!!


Е,то така се оправдаваха и комунистите,че някакви зли сили са опорочили идеята и че това не било истински комунизъм /а какво е тогава /.

цитирай
12. lubomir33 - Никога Исус не е проповядвял да не се ...
15.09.2011 12:53
анонимен написа:
Никога Исус не е проповядвял да не се къпят хората и да не ходят чисти, напротив...!
А колкото до средновековните нечистотии: те идват от тези същите варвари (сатанисти), които нахлуват в Европа, въвеждат си своите порядки, по-късно доминират във властта и църквата, като извъртат християнското учение в полза на самите себе си (католицизмът) и така с лекота управляват слепците, на които нарочно не отварят очите!!! Така е създадена една тъмна средновековна илюзия, но това не е Християнство - това е злото (сатана)! Християнството е доброто и го пише в Библията!!!


Интересно защо тогава и сегашните попове не наблягат много на хигиената,сигурно не са чели Библията:)
цитирай
13. анонимен - Комунизмът е зло
15.09.2011 13:54
Комунизмът е зло и не бива да бъде сравняван с Християнското учение!
А относно сегашните "свещеници" - попове, аз лично не съм виждал поп гъмжащ от бълхи и въшки - нито съм виждал крастав такъв; нито пък някой извършващ естествените си нужди из коридорите на църквата. А библията: средновековните католически "свещеници" са я чели, но не са позволявали на другите - в това е разковничето.
Само чрез Исус е спасението. Който има мозък, да слуша и да чете библията.
цитирай
14. lubomir33 - Комунизмът е зло и не бива да бъде ...
15.09.2011 14:13
анонимен написа:
Комунизмът е зло и не бива да бъде сравняван с Християнското учение!
А относно сегашните "свещеници" - попове, аз лично не съм виждал поп гъмжащ от бълхи и въшки - нито съм виждал крастав такъв; нито пък някой извършващ естествените си нужди из коридорите на църквата. А библията: средновековните католически "свещеници" са я чели, но не са позволявали на другите - в това е разковничето.
Само чрез Исус е спасението. Който има мозък, да слуша и да чете библията.


Е, то оставаше и това да правят:)
цитирай
15. atil - Сега излезе един постиг за богом...
15.09.2011 16:50
Сега излезе един постиг за богомилите! Комунистите ги пращай при тях и недей ги меша с християните!Колкото за хигиената и културата по това време чети историята и виж как е живяло простолюдието по света по това време. Как е живяло в нехристиянския културен и робовладелски Рим?!И то в самия град.Като скотове!
И защо при дивите номади дето също "не се къпели",няма чумни епидемии и болести а при културните роби и крепостни е пълно с такива?Тук религията няма нищо общо, имат общо бита и общественната система.
цитирай
16. skorzeny - 1. Човек не се кланя пред самия пр...
15.09.2011 22:10
1.Човек не се кланя пред самия предмет - иконата , а на светеца. Това не е идолопоклоничество, защото ти не почиташ предмета, а светеца или светицата.
2.Православието и католицизмът са две коренно различни неща. Говорейки за Тъмните векове в Средновековието, ти си прав за много неща, НО всички негативи идват и са разпространени от католицизма, който е завоевателен и капиталистично устроен- целите на Кръстоносните походи са били да унищожат Православния изток и неговия център - Константинопол, както и става. Другата цел на кръстоносците е била да превземат, повтарям - ПРЕВЗЕМАТ, а не да освободят Йерусалим от сарацините. Цар Симеон Първи да не би да е нямал средствата да се изживее като спасител и завоевател на Свещенните земи - но не го е направил, а това е поредната разлика в двете учения. Православието е истинското християнство, католицизмът е сектантство.
3.Евреите са НАЙ-ГОЛЕМИТЕ АНТИХРИСТИЯНИ на света. Даже мюсюлманите признават Иисус като пророк, а евреите го отричат нацяло. Мисля за излишно да цитирам Талмуда им и какви гадости се говори там за християните. Примерно - че християнинът е животно и трябва да се третира като такъв, че да сториш зло на християнин е задължение на всеки евреин. Нямам коментар просто.
4.Няма никакво значение дали Иисус е бил евреин, или не. Той е СИН БОЖИ, имал е мисия, чиято цел е била да спаси човечеството от греховете му. Не християнството е заплашвало Римската империя, а ХРИСТИЯНСТВОТО е заплашвало монопола на богоизбраните евреи, чиито старейшини обявяват награда за залавянето на Христос. Не бяха ли евреите тези, които Христос изгони от Божия храм, след като го бяха превърнали на пазар ?????
5.Православието казва - Духовната хигиена да бъде съчетана с външната. В това се няма предвид пудрене по 100 часа пред огледалото, а поддръжка на тялото. Макар и да е временно, а душата - вечна, отношението ти към тялото и съзнанието те определят като личност - дали си отговорен, дали си способен да занемариш даденото ти от Бога.
Това е
цитирай
17. vahisht - Отговорът е много кратък и...
17.09.2011 02:43
Отговорът е много кратък и изчерпателен....
Когато попитали Исус Христос, как ще познаем твоите последователи, Той отговаря:
- "По това ще познаят всички, че сте Мои ученици, ако имате любов помежду си." Йоан 13:35
цитирай
18. minevv - da
18.10.2013 17:27
a za musulmanstvoto?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubomir33
Категория: Политика
Прочетен: 1378024
Постинги: 413
Коментари: 710
Гласове: 1949
Архив