Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.08.2022 21:45 - Никола Тесла и Алберт Айнщайн за религията и Бог
Автор: lubomir33 Категория: История   
Прочетен: 4280 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 05.08.2022 21:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Никола Тесла

„На младини не вярвах в Бог. Атеист в семейството на свещеник е все едно гъска в овче стадо - рядко явление. Когато казах на баща ми, че не искам да вървя по неговите стъпки, защото не вярвам в Бог, той въпреки очакванията си, не ми се разсърди.

Просто ме погледна така, както лекар поглежда тежкоболен и ми каза, че към истинската вяра се идва чрез съмненията. Съмненията - това са изкушения, които трябва да преодолееш, за да придобиеш силна, непобедима вяра. На мен това нещо ми отне 40 години.

Дойде ден (баща ми вече не беше на този свят), когато аз осъзнах, че Бог съществува. Всяка една разгадана тайна на Вселената, всяко едно ново откритие ме приближаваше към мисълта за съществуването на непостижим Висш Замисъл, Закон над всички закони. Мен по инерция продължават да ме смятат за материалист, но истината е, че отдавна не съм такъв. Аз придобих вяра след дълги години на отрицание и моята вяра е силна, точно както ми предсказа баща ми.”

 

Алберт Айнщайн

„Не стигнах до разбирането си за основните закони на Вселената чрез рационалния си ум.“

„Що се отнася до въпроса, всички сме грешали. Това, което наричаме материя, е енергия, чиято вибрация е толкова понижена, че да бъде възприемана от сетивата. Материята е дух, сведен до точка на видимост. Няма нищо.“

„Времето и пространството не са условия, в които живеем, а начини, чрез които мислим.

Физическите понятия са свободни творения на човешкия ум и, колкото и да изглежда, не се определят от външния свят."

„Времето не съществува – ние го измислихме. Времето е това, което казва часовникът. Разликата между минало, настояще и бъдеще е само упорито упорита илюзия.”

„Мисля 99 пъти и не намирам нищо. Спирам да мисля, плувам в мълчание и истината идва при мен."

„Интелектът няма какво да направи по пътя към откритието. Има скок в съзнанието, наречете го интуиция или както искате, решението идва при вас и вие не знаете как или защо.“

„Човешкото същество преживява себе си, своите мисли и чувства като нещо отделено от останалото, вид оптична заблуда на съзнанието. Тази заблуда е вид затвор за нас, ограничавайки ни до личните ни желания и привързаността към няколко най-близки хора Нашата задача трябва да бъде да се освободим от този затвор, като разширим кръга си на състрадание, за да обхванем всички живи същества и цялата природа в нейната красота."

"Раздялата ни един от друг е оптична илюзия."

„Когато нещо вибрира, електроните на цялата вселена резонират с него. Всичко е свързано. Най-голямата трагедия на човешкото съществуване е илюзията за отделеност.

„Реалността е просто илюзия, макар и много упорита.“

„Ние сме души, облечени в свещени биохимични одежди, а телата ни са инструментите, чрез които душите ни свирят своята музика.“

„Когато изследвате живота на най-влиятелните хора, които някога са ходили сред нас, откривате една нишка, която се вие ​​през всички тях. Те са приведени в съответствие първо с духовната си природа и едва след това с физическата си същност.

„Истинската стойност на едно човешко същество може да бъде открита в степента, в която то е постигнало освобождение от себе си.“

„Древните са знаели нещо, което ние изглежда сме забравили.“

„Колкото повече научавам за физика, толкова повече ме привлича метафизиката.“

„Едно нещо научих през дългия живот: че цялата ни наука, съпоставена с реалността, е примитивна и детска. Ние все още не знаем една хилядна от един процент от това, което природата ни е разкрила. Напълно възможно е зад възприятието на сетивата ни да се крият светове, за които не подозираме.”

„Не съм атеист. Въпросният проблем е твърде обширен за нашите ограничени умове. Ние сме в положението на малко дете, което влиза в огромна библиотека, пълна с книги на много езици. Детето знае, че някой трябва да е написал тези книги.

"Общата идея, че съм атеист, се основава на голяма грешка. Всеки, който тълкува научните ми теории по този начин, не ги е разбрал."

„Всичко е определено, всяко начало и край, от сили, над които нямаме контрол. Определено е както за насекомото, така и за звездата. Човешки същества, зеленчуци или космически прах, всички ние танцуваме на мистериозна мелодия, интониран в далечината от невидим гайдар."

„Религията на бъдещето ще бъде космическа религия. То ще надхвърли личния Бог и ще избегне догмата и теологията.

„Енергията не може да бъде създадена или унищожена, тя може само да бъде променена от една форма в друга.“

„Всичко е енергия и това е всичко. Съпоставете честотата на реалността, която искате, и няма как да не получите тази реалност. Няма как да е иначе. Това не е философия. Това е физика.”

"Щастлив съм, защото не искам нищо от никого. Не ме интересуват парите. Наградите, титлите или отличията не означават нищо за мен. Не жадувам за похвала. Искам заслуги за нищо. Щастливият човек е твърде доволен от настоящето, за да занимава твърде много с бъдещето.

 

                                                                                                                       




Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lubomir33
Категория: Политика
Прочетен: 1378108
Постинги: 413
Коментари: 710
Гласове: 1949
Архив