Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2010 16:52 - Обективно за исляма
Автор: lubomir33 Категория: Политика   
Прочетен: 14011 Коментари: 12 Гласове:
3

Последна промяна: 12.02.2020 10:56


Безспорен факт е, че ислямът е най-бързо разпространяващата се религия по света. 

Заедно с демографският бум, който се наблюдава в повечето ислямски страни, в последно време стана много актуално да се говори за сблъсък на цивилизациите, за ислямската заплаха, тероризъм и т.н.
Съзнавам, че съзнанието на българите е натоварено с много негативни емоции към тази религия, наследени от турското робство, но все пак трябва да погледнем на нещата такива каквито са. Целта на настоящата статия не е защита на исляма, а излагане на фактите  на достъпен език.

Интересно е да се види  какви са основните постулати на исляма и как те се отразяват на обществата и хората, които ги изповядват?

Разбира се, трябва да направим уговорката, че ислямът е различен в отделните страни, но все пак има доста общи неща между тях. За да разберем тази религия, първо трябва да видим как и в какви условия е възникнала и се е разпространила.

Ислямът възниква на територията на днешна Саудитска Арабия в началото на VII век.

Само няколко десетилетия след основаването си, той се разпростира от Испания, през Северна Африка до западните части на Индия.

Арабите, които са движещата сила на исляма, от едни слабо известни на света бедуински племена, занимаващи се основно с грабежи на кервани и търговия, създават най-голямата за времето си теократична империя - Арабският халифат.

image 

На какво се дължи това чудо?

Първо - ислямът обединява арабските племена в едно цяло и насочва енергията им навън. Оттук следва и идеята за джихад - свещенна война срещу неверниците.

Свещен Коран:

Сура 9:14. Сражавайте се с тях! Аллах ще ги накаже с Вашите ръце и ще ги опозори и ще ви помага срещу тях и ще изцери гърдите на хората вярващи.

9:16. Или смятате, че ще бъдете оставени, без Аллах да узнае кои от Вас се борят и взимат за довереник само Аллах и Неговия Пратеник и вярващите? 
Сведущ е Аллах за Вашите дела.


По принцип повечето религии или идеологии се стремят да се разпространят и завладеят света - това важи и за християнството по време на кръстоносните походи и колонизирането на света,  за комунизма и т.н.

2:193. И се сражавайте с тях, докогато не ще има заблуда и религията ще е на Аллах!
А престанат ли, тогава да не се враждува, освен против угнетителите!


"Моята воля е исляма да стане световна религия"
казва Мохамед в прощалната си реч.

Второ - ислямът изисква от последователите си проявата на гордост и мъжество, за разлика от християнството например, където водещото е смирението и покорството.

"В сравнение със слабия вярващ , силният вярващ е
по- добър и по- любим за Аллах, но във всеки от тях има добро
" - казва Мохамед и обещава на всеки воин загинал храбро по пътя на свещенната война, вечно блаженство в мюсюлманският рай.


4:74. И нека се сражават по пътя на Аллах онези, които продават земния живот за отвъдния. А на онзи, който се сражава по пътя на Аллах и бъде убит или надвие, Ние ще дадем огромна награда.


9:111. Аллах изкупи от вярващите душите и имотите им. Сражават се по пътя на Аллах, убиват и биват убивани, за да е техен Раят - ­ Негово истинно обещание, дадено в Тората, Евангелието и Корана. А кой е по-верен в своето обещание от Аллах? Радвайте се на размяната, която направихте с Него! Това е Великото спасение.

9:38. О, вярващи, какво Ви стана, та щом Ви се рече: “Устремете се към битка по пътя на Аллах!”, закретахте по Земята? Нима предпочетохте земния живот вместо отвъдния? Насладата на земния живот спрямо отвъдния е твърде малка.

2:154. И не наричайте “мъртви” убитите по пътя на Аллах!  Не, живи са! Но Вие не усещате.


 Ислямът е религия, която отчита реалностите на живота - тези народи, който не се борят за бъдещето си, са обречени да изчезнат или да станат слуги на по-силните от тях.

Такива са фактите колкото и опростено да звучи. Още повече, че исляма възниква в условията на изключително жестока борба между отделните арабски племена, а и Мохамед е единственият създател на религия, който същевременно е и военноначалник.

Ислямът е победоносна религия
. В Корана, свещенната за всички мюсюлмани книга, въобще не е предвидена възможността мюсюлманина да съществува в условия на робство -

" Не угнетявайте и никога не се оставяйте да бъдете угнетени" - завещава Пророка на последователите си.

3:149. О, вярващи, ако се покорите на неверниците, те ще Ви тласкат назад [към неверието] и ще се върнете губещи.


В исторически план  има достатъчно примери за християнски страни поробвани от мюсюлмани в продължение на векове / един такъв пример е и българската държава / , докато обратния пример на практика липсва.

Вярно е, че и в момента има мюсюлмански страни и народи  доминирани от друговерци като Ирак, Чечения, Афганистан, но положението там не може да се нарече робство, а и съпротивата в тези страни е доста силна, може да се каже фанатична и затова не е много ясно колко дълго ще се задържат там тези режими.

Просто мюсюлманина е научен да не се примирява с чуждото господство, а да се бори с всички средства срещу него. Исляма учи последователите си, че основното за един човек е да има чест и достойнство и да гледа на смъртта с презрение.
Неслучайно почти всички съвременни изпълнители на самоубийствени атентати, наречени шахиди, са мюсюлмани.

Трето - навсякъде където се разпространява исляма поражда силен морал и чувство за общност / Умма /.

"Вярващият за вярващия е като част от постройка, всеки елемент от която подсилва останалите"
завещава Мохамед на последователите си.

3:110 Вие сте най-добрата общност, изведена за хората.


Корана разглежда света разделен на две – “Дар ал Ислям"
/ Домът на исляма / и "Дар ал Харб" / Територията на войната / , тоест останалият свят.

За останалият свят е предвидено или да приеме исляма, или да има подчинено положение спрямо последователите на Мохамед, или просто да  бъде унищожен.

Призива за война с неверниците не е просто пожелание, а e задължение / фарз / :

9:39. Ако не се устремите към битка, ще Ви накаже Той с болезнено мъчение и ще Ви замени с друг народ и не ще Му навредите с нищо.  Аллах за всяко нещо има сила.

9:41. Устремете се към битка и силни и слаби и се борете чрез своите имоти и души по пътя на Аллах!
Това е най- доброто за Вас, ако знаете.


8:65. О, Пророче, подбуждай вярващите към сражението!
Ако сред Вас има двадесет търпеливи, те ще надвият двеста; а ако сред Вас има сто, те ще надвият хиляда от неверниците, защото те са хора, които не проумяват.


8:15. О, вярващи, когато срещнете неверниците в     настъпление, не им обръщайте гръб в бягство!

8:16. А който им обърне гръб в този ден, освен с намерение за бой, или за да премине към друга [ваша] дружина, той вече си е навлякъл гнева на Аллах и мястото му е Адът. Колко лоша е тази участ!

4:95. Не са равностойни онези от вярващите, които си седят в къщи, без да им се навреди и онези, които се борят по пътя на Аллах чрез своите имоти и души.
Аллах отреди на борещите се чрез своите имоти и души, да са с едно стъпало над седящите.
На всеки Аллах обеща най-прекрасното, но Аллах отличи борещите се пред седящите ­ с огромна награда.


47:10. Нима не ходят по Земята и не виждат какъв бе краят на онези преди тях? Аллах ги унищожи.
Това очаква неверниците.


Оттук идва и презрението, с което мюсюлманите гледат на друговерците.   

4:144. О, вярващи, не взимайте неверници за ближни вместо вярващите!
Нима искате да дадете на Аллах явен довод срещу Вас?


3:85 А който търси друга религия освен Исляма, тя не ще му се приеме и в отвъдния живот той е от губещите.


На най-долното стъпало пък се намират атеистите.
 
8:55. Най-лошите твари пред Аллах са онези, които Го отричат и не вярват.

Вярата в предопределението, в това че " такава е волята на Аллах" дава на мюсюлманина  душевно спокойствие и сила да приема ударите на съдбата.

От историята е известно, че много често завоевателите приемат културата на завладените страни, а и в повечето случаи се асимилират от тях. Същото обаче не важи за мюсюлманските завоеватели. По принцип те се считат за много по-висши от завладените народи и всичко създадено преди появата на исляма се счита за варварщина
/ джахилия /.

Затова, когато мамелюците завладяват Египет, се опитват да разрушат всичко създадено от  египетската цивилизация преди тях, като единствено пирамидите им се опъват. Оттогава и известния Сфинкс е със счупен нос – стрелят с оръдие срещу него. Същата картина се повтаря и в сегашно време – талибаните стреляха с оръдия срещу голямата статуя на Буда в Афганистан.

Четвърто - мюсюлманите обещават на всеки, който  приеме доброволно исляма, да плаща много по-малки данъци от останалото население и да се чувства господар спрямо него. Този факт допринася за доброволното приемане на тази религия от част от населението на завладените държави и разбира се, улеснява установяването и укрепването на властта там.

Факт е че всички мюсюлмански страни имат положителен демографски прираст, а някой от тях преживяват истински бум. Това отчасти се дължи и на отредената роля на жената в ислямския свят, а именно - отглеждането и възпитанието на децата. Докато при нас в България и в други европейски страни, за съжаление повечето жени предпочитат  да правят кариера и да обикалят кафенетата и моловете  вместо да раждат и възпитават деца. Това разбира се, няма как да не се отрази и на бъдещите поколения.

Ислямът има и още няколко предимства пред останалите религии - алкохола е забранен и по този начин е решен един тежък проблем, който мъчи една голяма част от останалият свят и особено държави като нашата, а също така и "матушка" Русия, където всяка година
от алкохолизъм или фалшив алкохол, умират  стотици хиляди хора .

Поведението на жените в мюсюлманският свят е строго определено и не се допускат никакви волности в това отношение, там е абсурдно да видиш жена с цигара на публично място, да не говорим с бутилка в ръка.

Сравнете сами как стоят нещата при нас и в другите напреднали "демократични" страни.

Всичко казано дотук е не само с цел запознаване с исляма, а и за да може всеки да си направи изводите, накъде отиваме ние българите, къде ни куцат нещата и какво евентуално можем да променим. 

И накрая едно хубаво клипче, което обяснява накратко основните неща в живота на мюсюлманите.






Гласувай:
4



1. kordon - ИСЛЯМЪТ ВЪН !
22.10.2010 21:13
Г-не,от Вашите недобросъвестно подбрани "факти" за исляма излиза,че всичко в България,а и в християнските страни,ще се нареди "по мед и масло",ако вземем да се помохамеданчим.Пропускате обаче,че в много ислямски страни цари глад,невежество,духовна нищета и материална мизерия.Пропускате също така,че от 11 млн мюсюлмани,убити праз последните 50 години над 90 % са жертва на мюсюлмани.Пропускате (вероятно без да искате!?) и това,че в мюсюлманския свят има пълна дискриминация над жените,чуждите религии и инакомислещите (но това за Вас,вероятно,е благодетел). Вероятно Ви е убягнало "неумишлено",че арабските страни са се превърнали в суровинен придатък на развитите християнски общества и сами не могат да създадат качествен индустриален продукт,с който да се конкурират на световния пазар.Не отчитате и това,че ислямът е една ретроградна идея,непроменяна повече от хиляда години и поради това неспособна да се адаптира към модерния свят.Не случайно милиони мюсюлмани,прогонени от глада,мизерията, етническите или религиозни гонения (не забравяте,че вътре в исляма има големи сътресения между отделните фракции,нали?) бягат от собствените си страни именно в християнския свят,където могат да се радват в своята варварска неблагодарност на много повече свободи и привилегии,отколкото в ислямския си "Рай".Чувството за "общност",което приписвате на исляма,се изразява само в организирането на дивашки терористични актове.В действителност ислямското общество е загнило от архаични порядки и предписания,които превръщат човека в роб на една разлагаща се религиозна догма.Смъртността в арабските страни е много по-висока от тази в повечето християнски,средната продължителност на живота е много по-ниска,детската смъртност е в пъти по-голяма.Демографският бум,който така настоятелно тикате под носа ни,се дължи не на нещо друго,а на изключителната изостаналост на ислямските общества.Погледнете демографските статистики и ще видите,че това е характерно за бедните страни.
цитирай
2. syrmaepon - Според мен да характеризира една ...
23.10.2010 10:48
Според мен да характеризира една религия в една кратка статия е много трудно.И мюсюлманството и християнството си имат своите положителни и отрицателни страни.Нима християните не са разпространявали своята религия с оръжие в ръка?Но за отношението към жената съм съгласна/вероятно понеже съм жена/,че безвъзвратно остаряло.
цитирай
3. lubomir33 - Отговор на кордон
25.10.2010 12:43
Г-н кордон,
В самото начало на постинга съм написал че целта ми не е реклама на исляма, а обективно излагане на фактите. Никъде не съм написал, че трябва да се помохамеданчим / самият термин е крайно неправилен /.

Не знам откъде си вадите извода, че исляма ми е "любим". Освен това пропускате, че и много от така наречените християнски страни също тънат в неописуема мизерия, погледнете само Латинска Америка. Просто жизнения стандарт не е зависим от религията, а от качествата на хората населяващи дадена страна.

Едно от най-чудовищните кланета стана преди няколко години в Руанда, където няколко милиона негри бяха убити, заклани и изнасилени и това се случи не защото извършителите са мюсюлмани, а си беше конфликт между две негърски племена - хуту и тутси, провокиран от белгийците и наблюдаван съвсем равнодушно от така наречените "сини каски".

Какво ще кажете за клането в Сребреница?

И аз съм против варварския обичай за убиване с камъни, но имайте впредвид че в по-голямата част от мюсюлманския свят отношението към жените е по-добро от това в България да речем.

Огромна част от "белите робини" и проститутките съвсем не са мюсюлманки и това е така от много време.Насилието упражнявано върху тези жени, както и това на мъжете алкохолици, които съвсем не са малко в нашето общество например, не е много по различно.

А за това, че исляма не се променя с времето, то това е характерно за всяка една религия - те просто се основават на догми / проверете в речника какво означава това - Догма е установената вяра и доктрина от религия, идеология или организация, неподлежаща на обсъждане или съмнение и приета за безусловна истина. Като аналогия на догмата могат да се посочат аксиомите в математиката.

Всяко отклонение от религиозните догми е било обявявано за ерес и строго наказвано/.

А според вашата логика излиза че България трябва да има най-високата раждаемост в ЕС / , защото е най-бедната страна/, а интересно защо статистиката показва точно обратното.
цитирай
4. vladoangelov - Наистина обективно. Поздрави.
03.06.2011 13:03
Наистина обективно.

Поздрави.
цитирай
5. ikra - Поздрави и успех :)
24.07.2011 18:45
:)
цитирай
6. brig - грешка
20.10.2011 13:54
Имаш грешка. Джихатът не е нападателна война, а отбранителна.
Поздрави.
цитирай
7. lubomir33 - Имаш грешка. Джихатът не е напад...
20.10.2011 15:48
brig написа:
Имаш грешка. Джихатът не е нападателна война, а отбранителна.
Поздрави.

Успешна отбранителна война по принцип няма, а само нападателна:)
цитирай
8. aidriell - Илям =Ислямо Фашизъм и Няма разлика и на сантиметър
08.05.2012 11:54
Ислямизираната и побъркана паплач идва от Турция и арабските шериатски провинции но е завладяла цяла ЕВРОПА .
Неслучайно Моссад от години предупреждаваше Европа В частност Белггия ,Холандия <люксембург,Швеция (неслучайно Брайвик се появи на сцената ) Германия и всички европейски държави .
Това е Тренд на войнстващият и побъркан ИСЛЯМО ФАШИЗЪМ който има една единственна цел Господство над Европа и Шериат в Европа .
Изгледайте филмът Third Jihad (третият джихад ) в Замунда за да разберете отвратителнияти идиотизиран план на цялата ислямска общност и т.нар Интвграция на исляма всъщност кой кого интегрира .Ислямизираният Турски garbage от години прави единственно налива през вратите си ислямски пълчища и тълпи необразовани Джихадисти и радикална измет в Европа
То е което ще докара един ден критичен праг на търпимост на местното население и цяла Европа ще се превърнев едно голямо Косово .Европа и финансите и са пред крах именно заради тях защото подобно на нашите Български аборигени и туземци наречени звучно ЦИГАни ислямистите в Белги холандия германияи гърция не работят нищо ,По цял ден промиват моцузи на местните жители ,раждат по 6 деца и разрушават сферите на социално подпомагане с непоносими разходи които са либерално гласувани за Коренните жители на тези държави но неадекватни за новото време в което Ислямът опитва да разруши държавите .
Време е наисрина да се наложи з сакон забрана за ПРебиваване и присъствие в дадена държава на ислямо терористичната паплач която не знае друго освен коран нито се интегрира но пък разрушава отвътре държавите
цитирай
9. nikikm - Ислямът е създаден поне
11.05.2012 20:06
5-6в сл.Хр. и както посочват изтчници от юдеи,за борба с Християнството, /не днешното/! Ето извадки от материала.Никакъв упрек по отношение на автора:
***
" Не угнетявайте и никога не се оставяйте да бъдете угнетени" завещава пророка на последователите си.
* За останалия свят е предвидено или да приеме исляма или да има подчинено положение спрямо последователите на Мохамед или просто да бъде унищожен. Призива за война с неверниците не е просто пожелание, а e задължение:
-Това е противоречие!
***3:110 Вие сте най-добрата общност, изведена за хората.
*Прилича на юдаизъм! Всъщност,едно и също!
***Корана разглежда света разделен на две – “Дар ал Ислям"
/ дома на исляма / и "Дар ал Харб" / територията на войната / , тоест останалия свят. За останалия свят е предвидено или да приеме исляма или да има подчинено положение спрямо последователите на Мохамед или просто да бъде унищожен.
*Прилича на юдаизъм!Всъщност,едно и също!
*** Оттук идва и презрението с което мюсюлманите гледат на друговерците.
*Юдаизъм !
*** 4:144. О, вярващи, не взимайте неверници за ближни вместо вярващите! Нима искате да дадете на Аллах явен довод срещу Вас?
*Юдаизъм
*** че много често завоевателите приемат културата на завладените страни, а и в повечето случаи се асимилират от тях. Същото обаче не важи за мюсюлманските завоеватели. По принцип те се считат за много по-висши от завладените народи
*Характерно за юдаизма!
Изводите са ваши!
цитирай
10. rrumito - Доста факти не ми изглеждат така обективни и безпорни, както би желал авторът
23.05.2013 02:20
Първо, все още най-разпространената религия в света е християнството - 2,2 милиарда души през 2008 срещу 1,2 милиарда привърженици на исляма.
Второ - няма мюсюлманска или арабска страна, която да не е била покорена от европейците и дългогодишна тяхна колония, както и такава, която да е получила независимостта си благодарение на собствено освободително движение.
Трето - не е доказано дали гордостта и агресивността са по-ценни от смирението и покорството. Не случайно народът ни казва: "По-умният отстъпва". Допускам, че това са ценности по-скоро присъщи за по-ограничените хора.
Четвърто - доказателства за ограниченото мислене на мюсюлманите са:
-неспособността им да приемат гледната точка или моралът на другите хора и общества. "Не съм съгласен с това, което казваш, но докато съм жив ще защитавам правото ти да го казваш." - Волтер
В частност, самата аз не пуша и си имам свои морални правила, но не се считам в правото си да ги натрапвам на която и да било друга жена като по-правилни от нейните.
Мюсюлманите са неспособни на това.
-неспособността да оценят чужда култура и да съхранят паметниците &#1117;.
Разрушенията, цитирани в статията, са само част от всички разрушения у унищожаване на архитектурни, скулптурни и живописни шедьоври от мюсюлманите.
–потисническото отношение към жените. То винаги е било - най-малкото - признак за зрелостта на едно общество.
-и накрая, но не на последно място - неспособността на религията да създава общества с творчески и научен потенциал.
Измежду 1,1 милиард последователи на религията няма нито един нобелов медалист, няма научни и технически постижения, нито развито изкуство (със съвсем малко изключения в приложното изкуство), няма нито едно достижение, което да не се ползва на готово от останалия свят - Западна Европа, Северна Америка и ли Азия.
цитирай
11. lubomir33 - Отговор
23.05.2013 11:52
Въпроса не е в това колко статистически се водят привърженици на една религия, а доколко наистина вярват в нея. В Западна Европа и САЩ по-голямата част от населението се броят за християни, но истината е, че са атеисти, а някои от тях са си направо содомити и сатанисти.
Основните неща, в което те "вярват" и се стремят са материалните придобивки и нищо повече.
Християнството много отдавна няма никакво влияние върху реалният живот там и е по-скоро една формалност.
За съжаление същата констатация може да се направи и за България.

За какъв морал и християнство може да говорим в така нареченият демократичен и цивилизован Запад, когато там разврата и педерастията са нещо нормално и се налагат все повече в тези общества, които не са и общества, а сбор от егоисти, всеки от който си гледа само личният интерес.

За справка може да видите какво е положението в Норвегия, където всяка година се отнемат десетки хиляди деца от семействата им за да бъдат възпитани в "новите ценности" на либералната демокрация.

Мюсюлманите в колонизираните от европейците страни не са били под робство, а точно обратното, например под френско управление Алжир преживява развитие в почти всички сфери на живота - строят се болници, пътища, училища и въобще не може и дума да става за някакво робство.

Не съм съгласен с тезата, че "По-умният отстъпва", защото ако само отстъпваме със сигурност накрая ще паднем в пропаста и не виждам нищо умно в това да отстъпваш.Страхливостта не носи спасение.

А относно ограничеността на мюсюлманите, само ще Ви напомня, че когато арабските географи са изчислявали географският градус с голяма точност, "развитите" християни са твърдели, че Земята е плоска и за обратното твърдение са горели хора на кладите.

Думата "алгебра" е арабска и благодарение на арабите са достигнали до нас произведенията на древногръцките мислители, които иначе в "развитият" християнският свят са били изгорени като еретични. За хигиената в Европа по това време е направо излишно да се говори:)
цитирай
12. rrumito - Няма никакви доказателства, че всички, които се водят статистически
24.05.2013 01:32
мюсюлмани,вярват повече от тези,които се водят статистически християни.
За каквъв морал говорим?За морала всеки да има право да бъде такъв,какъвто е – без страх от преследване. За морала никой да няма нахалството смята себе си и собствения си морал за по-правилен от този на другите и да не им го налага със сила.За моралната норма всеки да може да изповядва свободно своите възгледи,да следва своите разбирания и вярвания,без да пречи на другите да правят същото.
От това,че в цивилизованите страни виждате хора, които са различни от Вас,по начин,който лично Вие не одобрявате–а в мюсюлманските страни те се крият и не ги виждате,мюсюлманският свят не става по-морален. Просто е потиснически.
По повод на факта,че почти всички мюсюлмани са били завоювани от християните и са били техни многогодишни колонии...още малко и ще изкарате,че „свободолюбивите” мюсюлмани едва ли не доброволно са приели да бъдат колониално зависими.А това, че са се развили под въздействието на значително по-напредналите в техническо,икономическо и всякакво друго отношение христиански метрополии,е естествено.
От това пък,че лично Вие не сте съгласни с народната мъдрост,че „по-умният отстъпва”,тя не става по-глупава.И в нея не става дума за страх.С идеята за ненасилие Махатма Ганди поведе движение,довело до независимостта на Индия,а Мартин Лутър Кинг стана национален герой на САЩ и доведе до премахването на расизма в държавата.
Не знам на каква възраст сте,но ако си помислите малко и се поогледате,може би Вие също ще достигнете до извода,че войнствените хора са по-ограничени.Малко трудно ще срещнете войнствен мъдрец или интелигентен човек.Дайте си сметка за това.
Кратко продължилия блясък на Арабския халифат,се дължи се на наследената култура на завзетите земи.Откритията, за които говорите,са били известни в Древния свят,арабите просто са се възползвали.Но от времето на Авицена те силно са изостанали.И чак сега наново се възползват от християнския(или атеистичен)ум,техника и знания.Каквито им липсват.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubomir33
Категория: Политика
Прочетен: 1442593
Постинги: 415
Коментари: 711
Гласове: 1953
Архив