Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.03.2021 21:16 - Менча Кърничева - Защо убих Тодор Паница?
Автор: lubomir33 Категория: История   
Прочетен: 3946 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 17.03.2021 14:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                    image

На днешният ден преди 121 години е родена Менча Кърничева
- съпругата на Иван Михайлов, която на 8 май 1925 година във Виенския "Бургтеатър", изпълнява присъдата, издадена от ВМРО, като застрелва долният ренегат и комунистически слуга Тодор Паница и ранява жена му Екатерина Измирлиева и телохранителя Яне Богатинов.

Ето какво пише тя, по този повод в статията си "Защо убих Тодор Паница?" във вестник "Независима Македония":

"Казаният Стоян Мишев и неколцина негови другари бяха същите, които заедно с Паница се сражаваха против автономистите при с. Сатовча, и след поражението им избягаха в Гърция, а оттам минаха на сръбска полицейска служба. И Паница, значи, бе станал сръбски потераджия. Самопризнанието му ме порази като гръм, не исках да повярвам на ушите си; цялото ми същество бе възмутено, у мене се породи желание да го унищожа, но замълчах и се вцепених.

Аз стоях пред един мизерен предател, който се готвеше да избива мои съотечественици и може би, да разправя все още за идеализъм. В няколко секунди аз реших, че съм длъжна да премахна при пръв удобен случай това окаяно същество. Реших само да поддържам връзките си със семейството му, за да мога да се добера наново до самия него".

Такива българки е имало навремето, а не като повечето от сегашните, които освен от молове и почивки, от нищо друго не се интересуват.

Цялата статия може да свалите и прочетете от:


https://www.mediafire.com/file/wsv0h5ryi01nqne/Mencha.pdf/file



Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lubomir33
Категория: Политика
Прочетен: 1388012
Постинги: 413
Коментари: 710
Гласове: 1949
Архив